Szanowny Kliencie, Twoja obecność na tej stronie oznacza, że najprawdopodobniej nie jesteś zadowolony z dokonanego zakupu lub chcesz złożyć reklamację.
Nie ma jednak powodów do zdenerwowania! Nasza firma szanuje Twoje prawa. Poniżej zamieściliśmy informacje, które pozwolą Ci szybko i wygodnie dokonać zwrotu towaru w ramach odstąpienia od umowy lub złożyć reklamację.
BARDZO WAŻNE! Adres do zwrotu towaru otrzymasz od nas po przesłaniu lub zgłoszeniu odstąpienia od umowy lub oświadczenia o skorzystaniu z rękojmi. Prosimy nie odsyłać towaru na adres: 22-174 Brzeźno, ul. Wschodnia 52, gdyż jest to wyłącznie adres rejestrowy firmy, pod którym nie są przyjmowane paczki. Prosimy skontaktuj się z nami przed nadaniem przesyłki, w celu potwierdzenia adresu do zwrotu.
Informujemy, że masz prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, należy poinformować NextStore Rafał Dyczko, ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin, e-mail: zwroty@lile.pl, tel.: +48 (81) 464 33 67, BDO 000230095, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną).
Możesz skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe (wzory dostępne są na końcu tej strony).
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, abyś wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Ci prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od umowy, zwracamy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Ciebie sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Twojej decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Ciebie użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziłeś się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie ponosisz żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej w przypadku, gdy umowa dotyczyła sprzedaży rzeczy.
W przypadku, gdy umowa dotyczyła zakupu rzeczy proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin albo adres wskazany przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie oświadczenia o odstąpieniu od umowy, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
Będziesz musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
Odpowiadasz tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, ponosimy wobec Ciebie odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym za wady fizyczne i prawne.
Po wykryciu wady masz prawo:
a) złożyć oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
b) złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy, ale nie wtedy kiedy wada jest nieistotna;
c) żądać wymiany rzeczy na wolną od wad;
d) żądać usunięcia wady.
W ciągu 14 dni ustosunkujemy się do Twojego oświadczenia lub żądania. W przypadku braków w reklamacji wezwiemy Cię do ich uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania.
Jesteś zobowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na nasz koszt (na adres: NextStore Rafał Dyczko, ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin), a jeżeli dostarczenie rzeczy przez Ciebie byłoby nadmiernie utrudnione (np. ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania), jesteś zobowiązany udostępnić nam rzecz w miejscu, w którym się znajduje.
Koszty wymiany lub naprawy ponosi sklep lile.pl, za wyjątkiem przypadku, gdy rzecz wadliwa została zamontowana. Wtedy zobowiązany jesteś ponieść część związanych z tym kosztów, przewyższających cenę rzeczy. Alternatywnie, masz prawo żądać od nas zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przez rok od momentu jej wydania. Twoje uprawnienie jest ograniczone w czasie do roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie upływa wcześniej, niż dwa lata od momentu wydania rzeczy, a jeżeli przedmiotem sprzedaży była rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy określony przez nas lub producenta termin przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu wydania rzeczy. Odpowiadamy wtedy z tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy, stwierdzone przed upływem tego terminu.
Odpowiedzialność za wady prawne jest w istocie taka sama, a czas na zgłoszenie upływa od momentu dowiedzenia się o wadzie, a okres przedawnienia od uprawomocnienia się orzeczenia w sprawie rzeczy dotkniętej wadą prawną.
Zagadnienie rękojmi jest niezwykle złożone i zachęcamy do zapoznania się z Kodeksem cywilnym, stronami UOKiK i organizacji konsumenckich opisujących dokładnie i obrazowo Twoje uprawnienia. Nasz sklep działa w zgodzie z prawem i szanuje prawa konsumentów, więc informacje prawne, które tam znajdziesz będą również miały zastosowanie w zakresie umów z nami.
Zachęcamy do zadawania wszelkich pytań na adres: reklamacje@lile.pl
Możesz zgłaszać reklamacje w związku z funkcjonowaniem Sklepu i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: NextStore Rafał Dyczko, ul. Do Dysa 5, 20-149 Lublin, na adres poczty elektronicznej: reklamacje@lile.pl, numer telefonu +48 (81) 464 33 67.
W reklamacji podaj swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie do 14 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku braków w reklamacji wezwiemy Cię do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania.
Jeśli jesteś Klientem będącym Konsumentem posiadasz możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) jesteś uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b) jesteś uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
c) możesz uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
d) możesz złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Poniżej zamieszczamy wzory odstąpienia od umowy oraz reklamacji:
Formularz odstąpienia od umowy
Formularz odstąpienia od umowy świadczenia usługi
Formularz reklamacji towaru
Formularz reklamacji w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną